پرستاری

پرستاری در منزل

پرستاری

پرستاری در منزل

  • ۰
  • ۰

..بازاریابی ایمیلی چیست؟

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) به روش‌ها و شیوه‌هایی گفته می‌شود که از طریق ایمیل برای جذب ترافیک و بازدید کننده به کار گرفته می‌شود. در حقیقت، این روش بازاریابی به عنوان روش بازاریابی مستقیم شناخته می‌شود که در جریان آن به طور مستقیم از مخاطب خود می‌خواهیم که از کسب‌وکار ما بازدید کرده و از محصول و خدمات ما دیدن کند. نکته مهم در مورد استفاده از ایمیل مارکتینگ در این است که هیچ واسطه‌ای در این روش وجود ندارد و ما به طور مستقیم با بازدید کننده‌ها یا مخاطبان خود در ارتباط هستیم. پس نحوه انجام بازاریابی در این روش بسیار مهم است و نیاز به رفتارها و برنامه‌های استراتژیک دارد.

کلیاتی در مورد ایمیل مارکتینگ

چند مورد از سوالاتی که در رابطه با بازاریابی ایمیلی وجود دارد این است که:

  • نحوه انجام آن به چه صورت است؟
  •  آیا همه می‌توانند از این ابزار استفاده کنند؟
  •  آیا روش خاصی برای بهره بردن از این ابزار وجود دارد؟
  • آیا نرخ بازگشت سرمایه (ROI) در روش‌های پولی مناسب است؟

پاسخ دادن به هر کدام از این سؤالات، نیاز به بررسی‌های دقیق و جزئی دارد.

بیشتر بدانید: 20 راه برای توسعه ایمیل مارکتینگ های موفق

ایمیل مارکتینگ چگونه انجام می‌شود؟

در مورد نحوه انجام کار، لازم است که فرد با ارسال ایمیل از طریق پنل‌های مختلف آشنایی داشته باشند. معروف‌ترین پنل‌های ارسال پیام الکترونیکی در دنیا، پنل‌های یاهو با عنوان ایمیل و پنل گوگل به عنوان جیمیل است. استفاده از هر دو ابزار شبیه به هم است و تقریباً تمامی گزینه‌ها در آنها یکسان است. در واقع، در این پنل‌ها، آدرس ایمیل شخصی گیرنده وارد می‌شود، متن تبلیغات نیز نوشته شده و به عنوان یک پیامک یا پیام الکترونیکی رایگان برای مخاطب ارسال می‌شود.

 این روش در مورد ارسال ایمیل‌های تکی به کار گرفته می‌شود. روش‌های مختلفی در زمینه ارسال ایمیل انبوه نیز وجود دارد که با یکدیگر متفاوت هستند. به طور کلی، بازاریابی ایمیلی را می‌توانیم ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی با استفاده از این پنل‌ها به تعداد زیادی از مخاطبان برای جلب توجه آنها تعریف کرد. البته روش‌های دیگری نیز وجود دارد که در ادامه بیشتر به آنها خواهیم پرداخت.

آیا همه می‌توانند از این ابزار استفاده کنند؟

  •  

پاسخ به این سؤال مثبت است. بله! قطعاً همه می‌توانند از این ابزار برای معرفی کسب‌وکار خود استفاده کنند. البته، توانایی انجام کار با یک ابزار، با تسلط و مهارت در کار با آن، تفاوت دارد و در حقیقت در بازاریابی ایمیلی، مسئله تسلط و مهارت اهمیت بیشتری دارد و فرد باید بداند که به طور دقیق از چه روشی و به چه صورتی استفاده کند. یک بازاریاب حرفه‌ای، هم می‌داند که چگونه از پنل‌های ارسال ایمیل انبوه استفاده کند و هم می‌داند که چگونه روش بازاریابی خود را پیاده کند.

 آیا روش خاصی برای بهره بردن از این ابزار وجود دارد؟

پاسخ به این سؤال نیز نیاز به یک بحث تخصصی و حرفه‌ای دارد که در حوزه این مقاله نیست. اما، در کل، ارسال ایمیل ممکن است به صورت انفرادی یا به صورت ارسال انبوه باشد. در ارسال انفرادی، کاربرد تعداد مشخصی آدرس ایمیل مربوط به یک حرفه یا یک کسب‌وکار خاص را پیدا می‌کند (به عنوان مثال، آدرس ایمیل‌ها را از اتحادیه مربوط به همان کسب‌وکار تهیه کند!)، و به صورت شخصی اقدام به ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی کند.

در روش دوم، پنل‌های ارسال ایمیل انبوه در اختیار تیم‌های تبلیغاتی قرار می‌گیرد و آنها با توجه به اطلاعات به دست آمده، ایمیل‌های خود را ارسال می‌کنند. در روش ارسال ایمیل انبوه مسئله گزینش‌پذیری و انتخاب اهمیت ندارد و ممکن است ایمیل‌های تبلیغاتی به هر فردی در هر حوزه‌ای ارسال شود. در این روش، معمولاً ارسال ایمیل به صورت تصادفی است و نباید انتظار داشته باشیم که نرخ باز شدن ایمیل‌ها بالا باشد.

آیا نرخ بازگشت سرمایه (ROI) در روش‌های پولی مناسب است؟

باید این حقیقت را بپذیریم که پاسخ ما به این سؤال ممکن است باعث تعجب شما شود و حتی برخی از افراد نسبت به این پاسخ انتقاد داشته باشند. اما به خاطر داشته باشید که، بازاریابی ایمیلی موفق توسط کسانی انجام می‌شود که نرخ بازدید و نرخ باز شدن ایمیل آنها بالاست و می‌دانند که مخاطب آنها به دنبال چه هستند. طبق بررسی‌های صورت گرفته در گروه eMarketer study، نرخ بازگشت سرمایه در ایمیل مارکتینگ عددی بسیار چشمگیر و قابل توجه به حساب می‌آید.

برای درک این میزان از بازگشت سرمایه، تصمیم گرفتیم که بررسی‌های خود را از طریق مقایسه روش ایمیلی با سایر روش‌ها انجام دهیم. در این بررسی، بازاریابی ایمیلی با روش‌های دیگری مانند استفاده از کاتالوگ، استفاده از سئو و بهینه سازی وب سایت، استفاده از گوگل ادوردز و تبلیغات کلیکی و همچنین تبلیغات بنری مقایسه شده است. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، نرخ بازگشت سرمایه در روش ایمیل مارکتینگ به ازای هر دلار، نزدیک به 40 دلار است که آماری قابل ملاحظه و چشمگیر محسوب می‌شود. (منبع: Neil Patel)

نرخ بازگشت سرمایه

انواع ایمیل در بازاریابی ایمیلی

با یک جستجوی اینترنتی ساده به راحتی می‌توانید وبسایت ها و منابع مختلفی بیابید که هر کدام از آنها انواع بازاریابی ایمیلی را به شکلی خاص معرفی می‌کنند. برخی از آنها یک فهرست 12 موردی و برخی نیز فهرست‌های 16 موردی برای انواع آن، ارائه داده‌اند که بیشتر آنها مواردی تکراری و حاشیه‌ای هستند. با توجه به سابقه قبلی و همچنین تجربه خود در زمینه ایمیل مارکتینگ، انواع مختلف این روش‌ها را در 6 گروه قرار داده‌ایم:

  • ایمیل‌های خبری یا خبرنامه‌ها (Email Newsletters): این ایمیل‌ها به‌صورت اخبار کوتاه و حاوی پیام‌های تبلیغاتی از هستند که شرکت‌ها برای مخاطبان خود ارسال می‌کنند و از این طریق ارتباط خود را با آنها حفظ می‌کنند.
  • ایمیل‌های تبلیغاتی یا اسپانسری (Sponsorship Emails): این نوع ایمیل بیشتر برای شرکت‌هایی کاربرد دارد که هنوز جامعه هدف خود را تشکیل نداده و به دنبال جذب بازدید کننده و مشتری بیشتر هستند. در این ایمیل‌ها اطلاعاتی درباره خصوصیات شرکت،‌ محصولات و خدمات آن ارائه می‌شود تا از این طریق بازدیدکنندگان بیشتری برای کسب‌وکار خود جذب کنند.
  • ایمیل‌های اختصاصی (Dedicated Emails): می‌توانیم اسم ایمیل‌های ویژه نیز برای آنها به کار ببریم و در مورد ایمیل‌های هستند که به طور ویژه درباره یک موضوع خاص یا یک هدف خاص برای کاربران ارسال می‌شوند. مثلاً ممکن است، یک شرکت از طریق ایمیل اختصاصی به مشترکین خود در رابطه با تخفیف‌های ماهانه یا سالانه اطلاع دهد.
  •  

  •  
  • ایمیل‌های Digest: این ایمیل‌ها تقریباً همانند ایمیل‌های خبری هستند، اما به طور کلی اطلاعاتی در رابطه با فعالیت‌ها و خدمات شرکت‌ها ارائه می‌دهند که در زمان‌های گذشته انجام گرفته و در ماه‌های پیش رو نیز قرار است انجام بگیرد. در واقع، این ایمیل‌ها باعث می‌شود که کاربران در جریان فعالیت شرکت‌ها قرار گیرد.
  • ایمیل‌های تبادلی (Transnational Email): این نوع ایمیل‌ها به تبادل اطلاعات بین شرکت‌ها و کاربران اختصاص می‌یابند. به عنوان مثال، زمانی که شما به عنوان مشترک یک خبرنامه ثبت‌نام می‌کنید، یا فرم عضویت یک وبسایت را پر می‌کنید، این ایمیل‌های تبادلی هستند که به شما در رابطه با ثبت نام و نحوه ادامه آن اطلاع می‌دهند. برخی از وب‌سایت‌ها، ایمیل‌های خوش‌آمدگویی را به صورت مجزا دسته بندی می‌کنند، این در حالی است که آنها هم در بین ایمیل‌های تبادلی قرار می‌گیرند.
  • ایمیل‌های پرورش مخاطب (Lead Nurturing Emails): این روش از بازاریابی ایمیلی را می‌توان گام بعدی استفاده از ایمیل‌های تبلیغاتی یا اسپانسری در نظر گرفت. در واقع، شما در مرحله قبل بازدیدکننده و ترافیک مورد نظر خود را جذب کرده‌اید و در حال حاضر این کاربران به عنوان مشترک وب‌سایت شما شناخته می‌شود. در این مرحله، شما به سراغ ایمیل‌های پرورش مخاطب خواهید رفت و سعی می‌کنید پیشنهادهایی برای آنها مطرح کنید که شرایط برای تبدیل آنها به مشتری فراهم شود.

بیشتر بدانید: 6 نکته مهم در ایمیل مارکتینگ حرفه ای

ایمیل اسپم چیست و چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟

ایمیل اسپم یا همان هرزنامه الکترونیکی (Email spam) پدیده‌ای آزاردهنده و خطرناک است که می‌تواند تبعات متعددی داشته باشد. همانطور که در بند قبلی اشاره شد، ایمیل‌های استفاده شده در بازاریابی ایمیلی در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند. اما، گاهی با برخی از ایمیل‌ها و نامه‌های الکترونیکی مواجه می‌شویم که در هیچ کدام از دسته‌های زیر نیستند و منشأ نامشخصی دارند. تعریفی که سرویس‌های ارائه دهنده ایمیل از ایمیل‌های اسپم دارند، به نامه‌هایی گفته می‌شود که از طرف گیرنده مجوزی برای دریافت این ایمیل‌ها صادر نشده است.

استفاده از ایمیل‌های اسپم در دهه گذشته با محبوبیت بالایی مواجه شده است و امروزه می‌بینیم که اکثر کاربران با استفاده از ربات‌های هوشمند اقدام به ارسال ایمیل می‌کنند. این ایمیل‌ها ممکن است حاوی ویروس‌ها و سایر فایل‌های خطرناک نیز باشند که به اطلاعات ما بر روی کامپیوتر یا هر سیستم هوشمند دیگری لطمه بزنند.

اما چند مورد از مشکلاتی که توسط ایمیل‌های اسپم ایجاد می‌شود به صورت زیر هستند:

  • این ایمیل‌ها در ساده‌ترین حالت باعث مصرف پهنای باند و زمان شما می‌شود؛
  •  شما مجبور هستید که زمان زیادی برای حذف پیام‌های ناخواسته و تبلیغاتی صرف کنند که برای مدیران مشکل ساز است؛
  • این هرزنامه‌ها به عنوان یک وسیله برای انتقال ویروس‌های الکترونیکی و آلودگی‌های مخرب هستند؛
  • ایمیل‌های اسپم فقط شامل ایمیل‌های تبلیغاتی نیستند و ممکن است صرفاً برای صدمه زدن به سیستم طراحی شده باشند؛
  • ایمیل‌های اسپم همیشه ایمیل‌های انبوه نیستند، بلکه ممکن است صرفاً برای یک سیستم و برای یک شخص طراحی شده باشند.

 آیا راهکاری برای مقابله با ارسال ایمیل‌های اسپم وجود دارد؟

پاسخ کوتاه، بله!

  •  

 برای مقابله با ارسال ایمیل‌های اسپم به صورت انبوه و به صورت تکی دو راهکار کلی وجود دارد:

  • راهکار اول، استفاده از فیلتر در سرور دریافت و ارسال ایمیل: در این روش شما می‌توانید تغییراتی در تنظیمات سیستم ارسال و دریافت ایمیل خود یا حتی در پنل های ارسال و دریافت ایمیل به وجود بیاورید و از آنها بخواهید که دسته‌های مشخصی از ایمیل‌ها با وضعیت ارسال کننده نامشخص را، فیلتر کنند. در این صورت، شما تنها ایمیل‌هایی را دریافت می‌کنید که مجوز آن را به سرور داده باشید.
  •  راهکار دوم، استفاده از فیلترهای اضافی قبل از ورود ایمیل به صفحه اصلی: برخی از شرکت‌ها اقدام به تولید فیلترها و نرم‌افزارهایی کرده‌اند که شما می‌توانید آنها را به صورت افزونه به سرور ایمیل خود اضافه کنید و به مانند یک سیستم حفاظتی عمل می‌کنند. در این شیوه، ایمیل‌های شما در یک قرنطینه قرار می‌گیرند و شما می‌توانید قبل از ورود آنها به سرور، بررسی‌های مختلفی بر روی آنها انجام دهید و در نهایت مجوز ورود آنها را به پنل اصلی خود بدهید. این فیلترها نسخه ایرانی ندارند و Comodo Dome Antispam یکی از نسخه‌های خارجی آنهاست.

ایمیل اسپم

 

مزایای بازاریابی ایمیلی

قبل از اینکه بخواهیم نکته‌ای یا موردی درباره مزایای بازاریابی ایمیلی عنوان کنیم، سابقه ایمیل و تمایل شرکت‌های دیگر به استفاده از این روش، خود موید مناسب بودن و تأثیرگذار بودن آن است. در واقع، همین که بعد از ظهور شبکه‌های اجتماعی مختلف در دنیا، هنوز هم از این روش بازاریابی استفاده می‌شود، یعنی طرفدار آن می‌دانند که این ابزار تا چه اندازه کار آمده است. تنها چند مورد از مزایای ایمیل مارکتینگ در زیر آورده شده است:

1. نرخ بازگشت سرمایه چشمگیر: طبق آمارهای منتشر شده، نرخ بازگشت سرمایه در استفاده از بازاریابی ایمیلی در سال  2015 در حدود 30 دلار به ازای یک دلار بوده که در سال 2016 این آمار به سود 32.28 دلار رسیده و در سال 2017 این آمار در حدود 40 دلار برآورد شده است.

2. تأثیر سریع و فوری: سرعت تحویل در پنل‌های ارسال ایمیل انبوه بسیار بالا است و حتی می‌توان انتظار داشت که در یک ساعت اول حجم بالایی از ایمیل‌های تحویل داده شده، رویت شوند.

3. وجود درصد بالایی از مخاطبان جهانی: اگرچه امروزه شبکه‌های اجتماعی در بسیاری از کشورهای دنیا استفاده می‌شوند، اما هنوز هم بیشترین مخاطبان جهانی کاربران ایمیل هستند و گستردگی آنها بیشتر است.

4. انتشار و ارسال آسان: پنل ارسال ایمیل انبوه بسیار راحت است و با کمترین زحمت، می‌توان حجم بالایی از ایمیل‌های تبلیغاتی را برای کاربران در سرتاسر دنیا ارسال کرد. در واقع هیچ محدودیتی از لحاظ جغرافیایی وجود ندارد.

5.  قابلیت اندازه‌گیری آسان: امروزه نرم‌افزارهای ارسال ایمیل انبوه و پنل‌های آن‌ها این امکان را برای کاربران به وجود آورده‌اند که وضعیت ایمیل‌های ارسالی خود را چک کرده و فاکتورهایی مانند نرخ باز شدن یا نرخ تبدیل آنها را محاسبه کنند.

  •  

6. افزایش میزان فروش و میزان درآمد: طبق گزارش موسسه Marketing Week؛ آمار فروش ثبت شده با استفاده از بازاریابی ایمیلی در سال گذشته در حدود 29 میلیارد یورو بوده است. این موضوع نشان می‌دهد که ایمیل مارکتینگ تا چه اندازه می‌تواند میزان فروش شرکت‌ها را افزایش دهد.

7. امکان هدف گذاری برای پیام‌های ارسالی: ارسال ایمیل انبوه به دو صورت انجام می‌گیرد که در یک حالت می‌توان ایمیل‌ها را به یک قشر خاص محدود کرد، یا ارسال آنها را به صورت فراگیر انجام داد. در هر صورت، می‌توان مشخص کرد که ایمیل‌های ارسالی به چه گروهی فرستاده شوند.

8. امکان جذب مخاطبان جدید: زمانی که شما از یک پنل ارسال ایمیل انبوه استفاده می‌کنید، طبیعتاً تعدادی از آنها به عنوان مخاطب شما معرفی خواهند شد و می‌توانید ایمیل‌های بعدی خود را به طور ویژه برای این گروه از مخاطبان ارسال کنید.

9. هزینه پایین: احتمالاً در برخی تبلیغات، درباره نرم افزار ایمیل مارکتینگ رایگان یا ارسال ایمیل انبوه رایگان شنیده‌اید. استفاده از بازاریابی ایمیلی بسیار هزینه پایینی دارد و حتی می‌توان قدم‌های اولیه آن را به صورت رایگان انجام داد.

بیشتر بخوانید: چطور با کمک بازاریابی ایمیلی برند خود را مطرح کنیم؟

چند آمار جذاب در مورد ایمیل مارکتینگ

در بند قبلی به مزایای ایمیل مارکتینگ اشاره کردیم، اما بد نیست که چند آمار جالب توجه در مورد این روش بازاریابی ارائه دهیم تا شما با داده‌های مستند و قابل قبول تمامی موارد فوق را درک کنید:

  • تعداد حساب کاربری‌های ایجاد شده برای ایمیل در سال 2016 به بیش از چهار و نیم میلیارد عدد رسیده است.
  •  در سال 2016، نزدیک به 200 میلیارد ایمیل ارسال و دریافت شده است که در حدود 108 میلیارد ایمیل مربوط به بخش کسب‌وکار است.
  •  در حدود 78 درصد از ایمیل‌های بازاریابی با استفاده از حساب‌های کاربری شخصی ارسال شده‌اند.
  •  تعداد اکانت‌های ایجاد شده در حوزه ایمیل مارکتینگ تقریباً سه برابر مجموع اکانت‌های ایجاد شده در فیسبوک و توییتر است.
  • تقریباً 57 درصد از دارندگان حساب کاربری ایمیل بین 10 تا 60 دقیقه از زمان خود را در این حساب کاربری می‌گذرانند.
  • کسانی که از ایمیل در حرفه خود استفاده می‌کنند، 13 ساعت از ساعت کاری خود در طول هفته را در قسمت صندوق ورودی ایمیل هستند.
  •  در حدود 92 درصد از افراد بزرگسال دارای اینترنت، از ایمیل استفاده می‌کنند و 61 درصد از آنها به طور میانگین هر روز از آن استفاده می‌کنند.
  •  بیش از 90 درصد از افراد، حداقل یک بار از حساب کاربری ایمیل خود در سال استفاده می‌کنند.
  • 41 درصد از دارندگان حساب کاربری ایمیلی، از گوشی همراه برای دیدن ایمیل‌های خود استفاده می‌کنند.
  •  

  • در حدود 23 درصد از افرادی که ایمیل‌ها را در گوشی همراه خود می‌بینند، مجدداً در دستگاه دیگر نیز ایمیل‌ها را چک می‌کنند.
  • در حدود 70 درصد از باز کنندگان ایمیل‌های رسیده از طرف شرکت‌های و مؤسسات، استفاده از تخفیف یا کوپن خرید را عامل اصلی باز کردن ایمیل‌ها می‌دانند.
  •  توانایی جذب مشتری جدید در سرویس ارسال ایمیل بیش از 40 برابر فیسبوک و توییتر است.
  • ایمیل‌های خبری به عنوان بهترین شیوه برای نگهداری و توسعه مخاطبان یک کسب‌وکار شناخته می‌شوند.
  •  در یک مطالعه مشخص شده است که ایمیل مارکتینگ. به عنوان دومین روش موفق در حوزه بازاریابی، پس از فروش وب‌سایت خود شرکت‌ها، در حوزه کسب‌وکارهای B2B شناخته می‌شود.

تمامی آمارهای به دست آمده، مربوط به سازمان‌های معتبر. در حوزه مالی است که از جمله آن می‌توان به eMarketer، The DMA، Nielsen Norman Group، McKinsey & Company و چند مورد دیگر اشاره کرد.

معایب ایمیل مارکتینگ

بیشتر شرکت‌هایی که در حوزه ایمیل مارکتینگ فعالیت می‌کنند و در واقع نقش واسطه برای شرکت‌های دیگر را بر عهده دارند، ترجیح می‌دهند که کمتر. در رابطه با معایب بازاریابی ایمیلی صحبت کنند و به نوعی آنها را فراموش می‌کنند. ما در گروه مدیر وب با توجه به رسالت خود، لازم می‌دانیم که برخی از معایب این روش را معرفی کنیم که می‌توان با تغییرات کوچکی در استراتژی انجامش، آنها را برطرف کرد.

 

- خوانده نشدن ایمیل توسط مشترکین به دلیل نداشتن فرمت مناسب: .استراتژی بازاریابی ایمیلی .شامل انتخاب فرمت مناسب برای ایمیل نیز هست. اگر بازاریاب نتواند این فرمت مناسب را رعایت کنند، احتمالاً با استقبال چندانی .از طرف مشترکین خود مواجه نخواهد شد و نرخ تعامل ایمیل‌ها کاهش خواهد یافت.

 

- کاهش نرخ تعامل به دلایل مختلف دیگر: کسانی که به دنبال ارسال ایمیل و جذب ترافیک از .این طریق هستند، لازم است که مواردی مانند جذابیت. وضوح در پیام تبلیغاتی، جایزه‌ها و پاداش‌ها و همچنین معرفی خدمات .برجسته خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. انجام بهتر هر کدام از این موارد به معنی بالا رفتن .نرخ تعامل ایمیل است. پس یک بازاریاب باید بر روی جلوگیری از کاهش نرخ تعامل ایمیل خود تمرکز کند.

 

- از دست رفتن ایمیل‌ها به دلیل عدم وجود ارتباط مناسب: اگر ضرب المثل «آنکه از دیده برفت، از دل برفت» را شنیده باشید. موضوع این مشکل را به خوبی درک می‌کنید. ایمیل مارکتینگ به عنوان یک روش ارتباطی بین مشتری و .صاحب کسب‌وکار مطرح است. پس هرچه این ارتباط ضعیف‌تر باشد. مطمئناً نرخ باز شدن ایمیل‌ها و بازگشت سرمایه کمتر خواهد بود.

 

- وجود مشکلات مربوط به تحویل ایمیل: این مورد از معایب .ایمیل مارکتینگ، در مورد سیستم‌های ارسال ایمیل انبوه بیشتر دیده می‌شود. حجم وسیع ایمیل‌های. ارسال شده از این روش، امکان رصد همه. ایمیل‌ها را محدود می‌کند .و به همین دلیل ممکن است برخی از آنها به درستی تحویل. داده نشده باشند و نرخ باز شدن ایمیل‌ها کاهش یابد.

 

- از دست دادن مشتریان: در بندهای قبلی انواع ایمیل در. ایمیل مارکتینگ را به 6 نوع مختلف تقسیم کردیم که ممکن است برخی از آنها به صورت اختصاصی. و برخی به صورت عمومی انجام گیرد. هرکدام از این روش‌ها، طرفداران و. منتقدان خاص خود را دارند. پس به خاطر داشته باشید که انتخاب هر. کدام از این استراتژی‌ها ممکن است باعث از دست رفتن برخی از مشتریان شما شوند.

 

- حذف برخی از ایمیل‌ها و نخواندن آنها توسط مشتریان: اگرچه نرخ تحویل ایمیل به گیرنده فاکتور خوبی در کار و بازاریابی ایمیلی است. اما احتمالاً برای شما نیز پیش آمده است که برخی از ایمیل‌ها را حتی بدون باز کردن حذف ‌کنید. این مشکل بیشتر مربوط به کسانی است که سابقه چندانی در این روش بازاریابی ندارند. و با استفاده از روش‌های مبتدیانه در ابتدای کار، به روند کلی تبلیغات خود لطمه می‌زنند.

 

- اگر سنجیده عمل نکنید، ایمیل مارکتینگ می‌تواند هزینه بر باشد: در بندهای قبلی از پایین بودن هزینه استفاده از ایمیل مارکتینگ به عنوان یک مزیت یاد کردیم. اما جالب است بدانید که افراد بی تجربه در این حوزه می‌توانند .هزینه‌هایی برای خود بتراشند که نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی نیز گران‌تر تمام شود. بنابراین توصیه ما این است که گول تبلیغاتی مانند ایمیل مارکتینگ.رایگان یا ارسال ایمیل انبوه رایگان را نخورید و سعی کنید که از صحت و سقم آگهی‌های تبلیغاتی مطمئن شوید.

 

ایمیل مارکتینگ

 

روش‌های مختلف بازاریابی ایمیلی

در قسمت‌های قبلی به انواع ایمیل‌های استفاده شده در. ایمیل مارکتینگ اشاره کردیم و نشان دادیم که هر کدام از آنها با چه نیتی ارسال می‌شوند. و نتیجه نهایی آنها به چه صورت خواهد بود. اما، روش‌های بازاریابی .ایمیلی به دو دسته کلی تقسیم بندی می‌شوند که یک دسته از آنها به صورت.رایگان .و مجانی بوده و دسته دوم تحت عنوان روش‌های پولی شناخته می‌شوند:

1. ایمیل مارکتینگ رایگان

 ایمیل مارکتینگ رایگان یکی از روش‌هایی است که اکثر کاربران به دنبال چنین .گزینه‌ای هستند و ترجیح می‌دهند که بازاریابی خود را با کمترین هزینه ممکن انجام دهند. انجام بازاریابی به صورت مجانی مزایای متعددی دارد، اما به. همان اندازه باعث ایجاد مشکلاتی برای فرد شده که شاید در نهایت مجبور شود که به سراغ روش‌های پولی برود. انجام ایمیل مارکتینگ رایگان به دو صورت است:

  • استفاده از پنل‌های بین‌المللی مانند یاهو و جیمیل: این ابزارها در ازای ارائه خدمات مختلف مانند ارسال و .دریافت ایمیل، هیچ هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌کنند و شما به راحتی می‌توانید ایمیل‌های تبلیغاتی خود. را به چندین نفر ارسال کنید. بزرگ‌ترین .ایرادی که به این پنل‌ها وارد است، سرعت کار بسیار پایین آنهاست که در ارسال ایمیل انبوه .نمی‌تواند ایده خوبی باشد و در ضمن امکان رصد نتایج را نیز به ما نمی‌دهند.
  • استفاده موقت از پنل‌های ایمیل مارکتینگ یا پنل‌های پولی: این روش به نوعی هم پولی محسوب می‌شود و هم غیر پولی. در واقع، به شما اجازه استفاده از یک پنل ایمیل مارکتینگ داده. می‌شود تا در یک مدت .زمان محدود از آن به صورت رایگان استفاده کنید و با نحوه کار پنل آشنا شوید. این مدت محدود برای شما رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه ندارید. ایراد استفاده از این روش، مدت زمان محدود آن است که بعد از مدتی باید. مجدداً به سراغ همان پنل های ایمیل مارکتینگ بروید.

2. ایمیل مارکتینگ پولی

بازاریابی ایمیلی پولی نسبت به روش‌های فوق مزایایی متعددی .دارد .و ایراد بزرگی که به آن وارد است، بحث پرداخت پول بابت. ارسال ایمیل است که ممکن است برای همه ما تلخ باشد. در این شیوه، یک پنل ارسال و دریافت. ایمیل در اختیار شما قرار می‌گیرد و شما می‌توانید با کمک آن برای .ارسال ایمیل انبوه و ایمیل انفرادی اقدام کنید. در این روش، در ازای نوع استفاده از پنل، مبلغی از شما دریافت می‌کند. از لحاظ سرعت کار و پوشش دادن تعداد افراد بیشتر در ایمیل مارکتینگ، روش‌های پولی مناسب‌تر هستند. مهم‌ترین ابزاری که در این شیوه به کار گرفته می‌شوند، پنل‌ها هستند که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

  • ۹۹/۱۰/۰۴
  • artan ahadi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی